Táltosparipa

Sleep well! rituálé: aludj a harmóniáért!

Eleget aludni, kipihenni magunkat szükséges, ezt mindenki tudja – csak éppen sokaknak valahogy mégsem jön össze. Tudod, hogy a kipihentségedhez hiányzik majd 2 óra, ha éjfélkor jutsz ágyba, mégsem megy hamarabb. Pontosan emlékszem, amikor Pestre jártam dolgozni az agglomerációból. Általában 12-01 között aludtam el, 6-kor megszólalt az ébresztő. Már szerdán ólmos fáradtsággal küszködtem. Amit akkor nem tudtam: lehetett volna másként szervezni a napom, és nem hétvégén “lealudni” a hiányzó órákat. 

bedroom-349698_1280

Éjszakai alvás: a nappalok superfoodja, ami növeli a hatékonyságod is

Önmagaddal akkor tudsz harmóniában lenni, ha figyelsz magadra. Ennek alapvető fizikai része, hogy biztosítod magadnak a megfelelő minőségű és mennyiségű alvást. Egyszerű, nem? Csak éppen sokszor mégsem figyelünk rá, és éppen az alvásidőből akarunk lecsípni, hogy “többet élhessünk”. Aztán fáradtan, kedvetlenül, enerváltan kornyadozunk. Nekem is meg kellett tanulnom, hogy ez így nem mehet. Saját magamnak is pontokba szedtem, hogyan tudom a regenerálódásom biztosítani. Az esti Sleep well! rituálé lépései következnek!

bathtub-1078929_1280TISZTÍTÓ ZUHANY

A csobogó víz testi és lelki értelemben is tisztító hatású. Fullajtár Andrea, a Katona színművésze mesélte egy interjúban, hogy sokáig előadások után szüksége volt több órára a színészbüfében, hogy egy-egy megterhelő szerep után lenyugodjon, és visszataláljon a saját életéhez. Aztán rájött, hogy mindezt egy zuhany segítségével is meg tudja tenni: időt spórolt, és tényleg helyére zökkentek a gondolatai.

A víz konkrét és szimbolikus értelemben is tisztít, így a nap zárásakor szükségünk van rá. Nem véletlen, hogy a kisbabák alvási rutinját is az esti fürdetéshez kötjük. Kezdődjön ezzel a te esti Sleep well! rituáléd is!

Mesterséges kence-ficék helyett (amelyek illatanyagaikkal és tartósítószereikkel csak terhelik a szervezeted, idegrendszered), válassz inkább naturkozmetikumokat. Egy tusfürdő, amely valódi levendulaolajat tartalmaz, az ellazulásban is segít, de egy kecsketejből készült szappan is jó választás lehet! Testápolónak használhatsz olívaolajat, az arcodra pedig kókuszolajat.

tee-419319_1280GYÓGYTEÁVAL A HÁLÓSZOBÁBA

Citromfű, kamilla, borsmenta, levendula – az elalvás, a nyugodt alvás klasszikus segítői. De én például szívesen választok a keserűbb teakeverékek közül: kedvencem a “Magentee” nevű többkomponensű gyomortea, ami gyomoridegesség ellen is kiváló. Alkoholt SOHA ne vigyél magaddal a hálószobába – ha problémáid vannak, főleg ne! A megoldásban is, az elalvásban is inkább a gyógyteák segítenek.

A GONDOLATOK LECSENDESÍTÉSE

  • a telefon kikapcsolása

Technikai dolog, de őrült fontos! Ha elalvás előtt még híreket olvasol, vagy a netet böngészed, az idegrendszerednek újabb impulzusokat és feldolgozandó feladatokat adsz: mintha nappal lenne. Pedig most alvó üzemmódba akarsz kapcsolni. A békés alvást a bekapcsolt telefon sugárzása is hátráltatja. (Legutóbb egy babakocsiban alvó gyerek feje mellett láttam mobiltelefont. Én azt hittem, azt már mindenki tudja, hogy telefonnal aludni nem egészséges – de a gyerek feje mellé tenni végképp őrültség!)

  • kényelmes ágy

bed-1575460_1280Ez is evidensnek tűnik. Tűnt nekem is, amíg ismerősöktől nem kaptunk ajándékba egy vízágyat. Borzalmas volt! Minden reggel meggyötörten ébredtem, egy hét után leszereltük, és elmentünk kényelmes matracokat venni. Nekem a kényelmes ágyhoz a puha ágynemű is hozzátartozik. Nejlonból vagy egyéb silány anyagból ne vásárolj ágyneműt, ha jót akarsz magadnak.

  • laza ruházat

Sokan csinálják, pedig rossz szokás: a nappali ruhában végigdőlnek a kanapén, és tévénézés közben elalszanak. Hajnalban tántorognak a hálóba. Tartsd az esti rutint: telefon kikapcs, zuhany, pizsama (vagy amit te annak hívsz), gondolatok lecsendesítése.

  • bejegyzések a hálanaplóba

A hálanaplóról már írtam, itt olvashatod. A napod lezárásának, a nyugalom megteremtésének is egy hatékony módja. Úgy merülsz a tudattalan álomvilágába, hogy érzelmi életed a hála pozitív érzése járja át. Nyomasztó rémálmok ellen is érdemes kipróbálni!

  • hálakövek

A hálakövek ugyanazt a funkciót töltik be, mint a hálanapló – de, akik nem szívesen irkálnak, jobban szeretik. Bármilyen kavics vagy kő megteszi, amit az utcán vagy folyóparton összegyűjtesz. A lényeg, hogy esténként vegyél egy kavicsot a kezedbe, és vedd számba a nap során veled történt jó dolgokat. Aztán helyezd el egy látható helyen a hálószobádban. Estéről-estére látni fogod a korábbi esték hálaadásaira emlékeztető köveket is. Vizuális típusúaknak különösen ajánlott!

bedroom-349699_1280

  • imádság

Ha hiszel a Mindenségben, a Gondviselésben, az Univerzum erejében, jól indulhat és záródhat a napod az imádságod szavaival. Nem kellenek díszes szóvirágok, egyszerűen mondd azt, ami a szíveden van!

  • esti éneklés 

Az éneklés nyugtató hatására akkor jöttem rá, amikor a kislányomnak kezdtem énekelni. Korábban nem szívesen, vagy inkább szorongva énekeltem, mert úgy gondoltam, nincs jó hangom. Hát, operaénekes tényleg nem vagyok, de egyszerű dallamokat felszabadultan és szépen énekelek. Lehet gyerekdal, népdal, dicsérő ének vagy amit szeretsz. A lényeg: az éneklés kitisztítja a torokcsakra feszültségeit. Ha énekelve zárod a napod, a másnapod is jobb kedvvel indul!

               SLEEP WELL! BE WELL! 🙂

Ha tetszett az írásom, köszönöm, ha megosztod. Ha szívesen olvasol még, nézz szét a menüben, vagy görgess lejjebb a képes cikkajánlómhoz. 

Továbbiakat a blog FACEBOOK oldalán találsz, melyet IDE KATTINTVA érsz el (vagy fenn, az oldalsávban is megtalálod). 

Ha hamarosan megjelenő önismereti-személyiségfejlesztő könyvem megjelenéséről, és a megjelenési kedvezményekről akarsz értesülni, akkor az oldalsávban vagy ITT LEHET ELŐREGISZTRÁLNI.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!